تفاوت بین ادان دامین ، ساب دامین و پارک دامین چیست ؟

تفاوت ساب دامین، ادان دامین و پارک دامین

در این آموزش قصد داریم تفاوت بین انواع دامنه هایی که می توانیم بر روی هاست خود داشته باشیم را به صورتی کاملا واضح و روان بیاموزیم. بسیاری از کاربران تازه کار در استفاده از این نوع دامنه ها دچار سردرگمی شده و نمی دانند از کدام نوع در چه موقعی باید استفاده کنند و یا حتی تفاوت آن ها را نمی دانند و گاهاً استفاده های نابجا از این نوع دامنه ها می کنند. های تکنو امکاناتی نظیر ادان دامین در تمامی پلان های هاستینگ خود ارائه کرده که با توجه به عدم آگاهی کاربران تازه کار نیز از این امکانات نمی توانند استفاده کنند پس ما سعی داریم در این آموزش کاربرد و تفاوت های هرکدام از این موارد را آموزش دهیم. در ادامه ما تعاریفی از انواع دامنه های قابل استفاده در هاست ارائه خواهیم داد که تفاوت های این نوع دامنه ها را نیز مشخص می نماید.

  • دامنه ی اصلی چیست؟

این دامنه ای می باشد که بعنوان دامنه ی اصلی اکانت تعریف می شود . از طریق دامنه ی اصلی می توانید به اکانت میزبانی خود لاگین کنید و اکانتتان از طریق این نام دامنه در شرکت میزبانی شناسایی می شود. بر روی یک سرویس هاست نیز تنها یک نام دامنه ی اصلی می تواند در یک زمان وجود داشته باشد و سایر دامنه ها بعنوان دامنه ی فرعی تشخیص داده می شوند. نام دامنه ی اصلی برای ایجاد اکانت های هاستینگ و تعریف یوزر استفاده می شوند و در آدرس های ایمیل اصلی نیز درج می گردد.

  • دامنه ی پارک شده چیست؟

دامنه هایی که بر روی دامنه ی اصلی پارک می شوند به این صورت عمل می کنند که محتوای دامنه ی اصلی و سایت اصلی را نمایش می دهند و در واقع می توان گفت برای استفاده ی همزمان از پسوند های مختلف دامنه با یک نام برای سایت از پارک دامین استفاده می شود. برای مثال اگر دامنه ی hitechno.net دامنه ی اصلی ما باشد، می توانیم دامنه های hitechno.ir و hitechno.com و hitechno.org و … را نیز با انواع پسوند ها بر روی دامنه ی اصلی پارک کنیم و همه ی این دامنه ها محتوای سایت hitechno.com را نمایش خواهند داد.

  • دامنه ی ادان شده چیست؟

دامنه ی ادان شده به دامنه ای گفته می شود که بر روی هاستی با یک دامنه ی اصلی دیگر اضافه می گردد ولی محتوایی مجزا از دامنه ی اصلی را نمایش می دهد. این نوع دامنه نیز از طریق اکانت دامنه ی اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی ادد می شود ، برای هر دامنه ی ادان شده نیز در بخش مدیریcت فایل ها ، public_html پوشه ای منحصر بفرد با نام دامنه ایجاد می شود که محتوای سایت ادان شده را در آن مسیر می توان آپلود کرد. بر روی هر هاست بسته به امکاناتی که میزبانی به پلان هاست شما اختصاص داده اند می توانید دامنه ادان کنید. در واقع با استفاده از قابلیت ادان دامین می توانید سایت های مجزا بر روی یک هاست مشترک داشته باشید.

  • ساب دامنه چیست؟

ساب دامنه یا زیر دامنه ، پیشوندی است که قبل از نام دامنه ی سایت قرار می گیرد و می توان از آن برای اهداف مختلف مثلا سازماندهی بخش های مختلف سایت استفاده نمود. فرضاً شما یک سایت دارید که می توانید با ایجاد ساب دامین هایی فروشگاه ، وبلاگ و … استفاده کرد. نمونه هایی از ساب دامین blog.Yourdomain.com، Shop.Yourdomain.com، Mail.Yourdomain.com و … می باشد. شما برای هر تعداد دامنه ای که داشته باشید می توانید ساب دامین تعریف کنید. در نتیجه ما در این آموزش ما تفاوت های میان دامنه ی اصلی، دامنه ی پارک شده، دامنه ی ادان شده و ساب دامین را آموختیم، پس در آینده می توانیم برای کار های متفاوتی از انواع این دامنه ها استفاده ی بهینه کنیم و سایت خود رابه صورت سازماندهی شده و بهینه طراحی کنیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =