آموزش تنظیم رابط های مجاز جهت ثبت دامنه های ملی ir. یا آی آر

در این آموزش با نحوه ی تنظیم رابط های مجاز جهت ثبت دامنه ملی ir. یا آی آر آشنا خواهید شد. منظور از رابط ها همان نمایندگان فروش ایرنیک می باشند که بعنوان رابط مابین کاربران و ایرنیک قرار می گیرند. زمانیکه شما درحال ساخت شناسه در ایرنیک می باشید؛ در مراحل ساخت شناسه با تنظیماتی جهت تنظیم رابط ها مواجه خواهید شد. برخی از کاربران به دلیل عدم آگاهی کامل از این گزینه ، شناسه ی خود رابه صورت محدود تنظیم می نمایند و در نتیجه نمی توانند از طریق نمایندگان فروش نسبت به ثبت دامنه اقدام نمایند.

البته این نکته فراموش نشود که در صورت ثبت نام دامنه به صورت مستقیم از ایرنیک نیازی به تنظیم رابط ها بر روی نمایدنگان فروش نمی باشد و می توانید خودتان نسبت به ثبت دامین مورد نظر اقدام نمایید.

لازم است در ابتدا برای کاربرانی که به اندازه ی کافی با ایرنیک و نقش آن در دامنه ها آشنایی لازم را ندارند توضیح مختصری در این زمینه داده شود و پس از آن با نحوه ی مشاهده وضعیت دامنه ها در ایرنیک آشنا خواهیم شد. پایگاه فیزیک نظری IRNIC ؛ کارگزار ثبت دامین درایران می باشد که ارائه دهنده ی انواع شناسه های نیک یا NIC-Handle به کاربران می باشد. برخلاف دامنه های بین المللی، برای ثبت دامنه دات آی آر شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که همگی توسط ایرنیک تعیین شده اند . بدین صورت تمامی کاربران برای ثبت دامین با پسوند های مختلف می بایست ابتدا قبل از هر اقدامی نسبت به عضویت در این سایت و ثبت یک شناسه ی نیک باتوجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند نمایند. این شناسه رایگان می باشد و برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نخواهید داشت.

اکثر کاربران در هنگام خرید هاست ، نسبت به ثبت نام دامین اقدام می نمایند و به همین دلیل لازم است شناسه ی نیک آن ها برای نمایندگان قابل استفاده باشد در غیر امکان ثبت دامنه نخواهد بود.

در ادامه به منظور تنظیم رابط های مجاز بر روی دامنه می بایست مطابق مراحل ذیل اقدام نمایید:

  1. ابتدا به سایت ایرنیک به نشانی https://www.nic.ir وارد شوید.
  2. از منوی « مشخصه های شناسه» ، زیر منوی « ورود» را انتخاب نمایید.

تنظیم رابط های مجاز در ایرنیک

  1. در این مرحله به صفحه ورود به سامانه منتقل خواهید شد. می بایست اطلاعات ذیل را وارد نمایید:
  • شناسه یا پست الکترونیک
  • گذرواژه
  • کد کپچا

در نهایت پس از تکمیل موارد فوق بر روی دکمه ی «ورود» کلیک نمایید .

تنظیم رابط های مجاز در ایرنیک

  1. از منوی « شناسه » زیر منوی « مشخصه های شناسه » را انتخاب نمایید.تنظیم رابط های مجاز در ایرنیک
  1. در صفحه ی مشخصه های شناسه از قسمت « رابطه های مجاز » بر روی دکمه ی « مدیریت رابطه های مجاز » را انتخاب نمایید.

تنظیم رابط های مجاز در ایرنیک

  1. در صفحه ی مدیریت رابطه های مجاز میبایست مطابق تصویر، رابط اداری، فنی و مالی دامنه را بر روی گزینه ی « خودم و … » و « نمایندگان » قرار دهید و بر روی دکمه ی « اعمال » کلیک نمایید.تنظیم رابط های مجاز در ایرنیک

 

پس از انجام این گزینه محدودیت شناسه ی شما برداشته می شود و می توانید از طریق نمایندگان فروش و با این شناسه نسبت به خرید آنلاین دامنه اقدام نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =