ویدیو: آموزش ثبت شناسه شخص حقیقی در سایت ایرنیک

ساخت شناسه حقیقی در ایرنیک

در این مقاله شما را با شناسه ی نیک یا NIC-Handle آشنا خواهیم نمود. در ادامه با آموزش ساخت شناسه ی نیک شخص حقیقی آشنا خواهید شد.

شناسه ی نیک چیست؟

پایگاه فیزیک نظری IRNIC ؛ کارگزار ثبت دامنه های ملی درایران می باشد که ارائه دهنده ی انواع شناسه های نیک یا NIC-Handle به کاربران می باشد. برخلاف دامنه های بین المللی، برای ثبت دامنه های ملی شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که همگی توسط ایرنیک تعیین شده اند . بدین صورت تمامی کاربران برای ثبت دامنه های ملی با پسوند های مختلف می بایست ابتدا قبل از هر اقدامی نسبت به عضویت در این سایت و ثبت یک شناسه ی نیک باتوجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند نمایند. این شناسه رایگان می باشد و برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نخواهید داشت.

تمامی دامنه های ملی که از طریق شرکت های تکنو به ثبت می رسند ، دارای مالکیت 100 % برای مشتری می باشد و به همین جهت می باشد که کاربران برای ثبت دامنه ملی حتی از طریق نمایندگان فروش نیاز به دریافت شناسه ی نیک دارند. این شناسه به شما امکان مدیریت دامنه را نیز به صورت مستقیم خواهد داد و خواهید توانست dns های دامنه ی خود را به dns هاست خریداری شده تغییر دهید یا نسبت به تغییر رابط های شناسه ی خود اقدام نمایید.

برای برخی از شناسه ها با پسوند های خاص که بیشتر توسط شرکت ها،سازمان ها و ارگان های دولتی به ثبت می رسند می بایست نوع شناسه ی مربوط به آن دامنه ثبت گردد پس در انتخاب نوع شناسه قبل از ایجاد آن دقت نمایید.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

 

1 دیدگاه در “ویدیو: آموزش ثبت شناسه شخص حقیقی در سایت ایرنیک

مقاله ی خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =