تاثیر سرعت سایت در سئو

چرا باید روی سرعت سایتمان حساس باشیم ؟ سرعت نمایش صفحات وبسایت اهمیت بسیار بالایی دارد. هر قدر سرعت فراخوانی صفحات یک وب سایت بالاتر باشد در فاکتور زمان لود سایت، کاربران آن سایت راضی تر بوده و این موضوع در دراز مدت موجب بهبود عواملی نظیر UX و برندینگ می شود. با توجه به اهمیت بالای موضوع تصمیم گرفتیم تاثیر سرعت سایت و هاست در سئو را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور از سرعت سایت چیست؟

زمانی که صحبت از تاثیر سرعت سایت در سئو است مقدار زمانی مطرح است که کاربر از لحظه ارسال درخواست نمایش سایت تا نمایش کامل آن صرف می کند. قاعدتا هر قدر این زمان کمتر باشد در اصطلاح حوصله بازدیدکننده سر نخواهد رفت! در واقع نمایش سریع سایت در بسیاری از مواقع موجب می شود تا بازدیدکننده در سایت باقی بماند. هر چند ممکن است عوامل دیگری موجب شود بازدیدکننده سایت را ترک نماید اما مهم این است که این موضوع بدلیل لود تایم (زمان فراخوانی سایت) بالا نباشد.

یشنهاد می شود مطالعه نمایید: سئو چیست 

 

منظور از سرعت هاست چیست؟

با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر اجتناب ناپذیر هاست بر سرعت سایت در زیر به موارد مهم توجه داده می شود:

  • منابع هاست : میزان منابع سخت افزاری و نرم افزاری اختصاص یافته به هاست
  • پیکربندی سرور : وب سرور مورد استفاده و نحوه پیکربندی سرور برای بهبود سرعت لود سایت ها
  • موقعیت سرور : به لحاظ تئوری هر قدر فاصله سرور تا بازدیدکننده نزدیک باشد سرعت دسترسی بالاتر است.
  • مشخصات سخت افزاری سرور : میزان قدرت سخت افزاری سرور میزبان برای پردازش سرعت درخواست ها
  • زیرساخت شبکه : میزان پهنای باند اختصاص یافته به سرور برای تامین درخواست ها

تشریح نحوه تاثیر سرعت سایت در سئو

رضایت کاربر در سئو سایت اهمیت دارد. زمانی که مقدار زمان لود صفحات سایت در حد ایده آلی باشد کاربران و بازدیدکنندگان رغبت بیشتری برای استفاده از آن سایت خواهند داشت. این موضوع موجب می شود میزان کاربران و بازدیدکنندگان افزایش یافته، همچنین کاربران زمان بیشتری در سایت صرف کنند. از سوی دیگر این موضوع موجب خواهد شد به مرور زمان کاربران بیشتری به سمت سایت جذب شوند. این موضوع در سئو اهمیت بالایی دارد که یک سایت توانسته است کاربران را به سمت خود جذب و آنها را نگه دارد. در واقع این فاکتور با عنوان بانس ریت تعیین می شود که نقش بارزی در مبحث UX (تجربه کاربری) دارد. همانطور که اطلاع دارید UX نیز یکی از موارد تاثیرگذاز در سئو سایت است.

برای افزایش سرعت سایت چه کنیم؟

قدم اول خرید هاست از شرکت هاستینگ معتبر با سرویس های میزبانی باکیفیت می باشد. در مراحل بعدی نیز می بایست موارد زیر را در نظر داشته و آن ها را بخوبی رعایت نمایید:

  1. انتخاب سیستم مدیریت محتوای بهینه نظیر وردپرس
  2. انتخاب قالب بهینه و خوب که سنگین نبوده و بخوبی لود شود.
  3. عدم استفاده از افزونه های متعدد تا حد امکان
  4. استفاده از سیستم های کش به منظور افزایش سرعت

نتیجه گیری و جمع بندی

توجه داشته باشید که یک سایت هر قدر از لحاظ ساختاری ، محتوایی و موارد دیگر قوی باشد بدون داشتن سرعت بالا توفیق خوبی نخواهد داشت. به همین جهت پیشنهاد می کنیم حتما این مورد را در دستور کار خود قرار داده و سرعت نمایش سایت را بهبود ببخشید. سایت های زیر بهترین ها برای بررسی سرعت می باشند که پیشنهاد می کنیم حتما آنها را بررسی کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

 

1 دیدگاه در “تاثیر سرعت سایت در سئو

مطلب مفیدی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =